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CFP

G|A|M|E Journal welcomes contributions from researchers and practitioners in Game Studies, Media Studies and related disciplines. Current and past CFPs may be accessed through the following links.

La rivista G|A|M|E accetta contributi da ricercatori e professionisti provenienti dalle aree dei Game Studies, Media Studies e altre discipline affini. I CFP in corso e quelli passati sono disponibili tramite i link seguenti.

Calls for Papers [ENG]

  • n.12/2024 – Transformative Games Revisited
  • n. 11/2023 – Interactive Digital Narratives
  • n. 10/2021-22 – A Decade in Games Studies
  • n. 9/2020 – The Taboos of Game Studies
  • n. 8/2019 – ‘Would you kindly?’: Claiming Video Game Agency as Interdisciplinary Concept
  • n. 7/2018 – Digital Entertainment for Special Needs, Special Needs for Digital Entertainment
  • n. 6/2017 – Hear The Music, Play The Game. Music And Game Design: Interplays And Perspectives
  • n.5/2016 Games on Games. Game design as critical reflexive practice
  • n.4/2014 Re-framing video games in the light of cinema
  • n. 3/2014 – Video game subcultures. Playing at the periphery of mainstream culture
  • n.2/2013 Technology evolution and perspective innovation – 3D and spatial depth today and yesterday
  • n.1/2012 Pathways in the diffusion of digital gaming: relocations, pervasiveness, gamification

Calls for Papers [ITA]

  • n. 8/2019 – ‘Would you kindly?’: Video Game Agency come Concetto Interdisciplinare
  • n.5/2016 Games on Games. Il game design come pratica riflessiva critica
  • n.4/2014 Re-inquadrare il videogioco alla luce del cinema
  • Videogiochi e subcultures. Giocare alla periferia dell’industria di massa
  • n.2/2013 Evoluzione tecnologica e innovazione prospettica – 3D e profondità spaziale ieri e oggi
  • n.1/2012 Percorsi nella diffusione del gioco digitale: ricollocazioni, pervasività, gamification
G|A|M|E (ISSN: 2280-7705)
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Editore: Ass.ne Culturale Ludica, Via V.Veneto 33, 89123 Reggio Calabria (IT)
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